Vinterkängor

moon

Det sover en stad under varje dröm
Där en förlorar språket dör ett helt folk
Men för den själviske leker alltid livet
Som en kameleont
Har man något val?

För ett tag bländades jag av mig själv
Straffet – för evigt blind
För ett tag bländades jag av dig
Straffet – för evigt förlorad
För ett tag bländades jag av Gud
Straffet – för evigt seende

Det står ett månsken och röker i hallen
Vid vinterkängorna faller regnet
Jag kände lukten av det men såg inget
Som en kameleont som räddas av sin omgivningen
Vi tvingas alla till anpassning

3 thoughts on “Vinterkängor

  1. Angelina skriver:

    Hmm.. Får nog suga ett tag på detta för att måla min bild. Spännande. Och vackert. Bjuder in till tolkning🙂

  2. Malin skriver:

    Hmm… Hmm… Stora ord. Tror jag… I min tolkning iaf… Hmm…

Kommentera

