You and I

Det går ganska snabbt nuförtiden. Livet. Samhället. Samtalet. Denna låten handlar om det. Det känns ofta stressat och ofokuserat i relationer och möten, människor emellan. Jag vet inte hur det känns för dig. Ibland undrar jag hur det var för trehundra år sedan. Då kändes det säkert snabbare och mer stressat än för femhundra år sedan. Egentligen behöver jag inte veta hur det var för någon annan i någon annan tid. Just jag, just här känner ett behov av långsamhet.

Att få låta det ta lite tid. Låta livet sjunka in. Att ta ett djupt andetag. Kanske ett till, när man ändå är på gång. Nuet är det enda jag har. Framtiden är en kuliss.

Det finns personer i min närhet som behöver min tid. Har vi setts på länge? Ser vi verkligen varandra eller ses vi mest? Vart blev den av, tiden? Att se någon verkar ta tid. Ett helt liv ibland. Att bara ses verkar gå lättare.

Om det lätta också är det flyktiga och det svåra är det som består vill jag hellre leva svårt än flyktigt.

One thought on “You and I

  1. Malin skriver:

    Mm… Bra… Ska vi ses ikväll, min fina?!

Kommentera

