I need you

Jag behöver någon. Denna sången handlar om det. När jag inte gör det jag egentligen vill, behöver jag någon. När jag inte förstår vad jag skall göra åt saken, behöver jag någon. När alla andra omkring mig inte förstår mig, behöver jag någon. När dagen känns för kort och natten för lång, behöver jag någon. Jag behöver inte någon för att jag är oförmögen eller inkompetent, eller för att jag inte klarar mig på egen hand. Jag klarar mig säkert. Men jag behöver någon för att kunna förbli människa. Jag behöver att någon annan ser mig och formar mig, så att jag inte blir en självcentrerad lögnare. Jag behöver att någon annan sträcker ut en hand och drar mig till sig, så att jag inte blir ensam med mina sorger. Jag behöver att någon tror på mig, så att jag kan veckla ut mina vingar och bli den jag verkligen är.

Jag behöver någon för att bli någon.

Jag pratar, skrattar, lyssnar, ber. Någon finns alltid som hör mig och talar till mig. Det vet jag. Alltså är jag alltid någon. Jag är alltid människa men aldrig oberoende.

One thought on “I need you

  1. mamma skriver:

    min älskade pojk, så många fina tankar du har inom dig… love you

Kommentera

