I am

Jag tror på en kraft i tillvaron som är i allt och uppehåller allt. Denna sången handlar om det. Den finns i alla andetag och i alla hjärtan. Den binder samman det goda med omsorg och sliter isär det onda med vrede. Den har levt alla liv, känt alla känslor, drömt alla drömmar och gråtit alla tårar. Jag tror att den har ett ansikte som tusen solar, en röst som bruset av stora vattenfall och ett hjärta av kött och blod, precis som du och jag.

I samma stund som man nämner den vid namn har man redan förminskat den men om jag måste kallar jag den för Gud. Eller som Gud själv kallar sig i en känd bok: ”Jag är”.

 

2 thoughts on “I am

  1. Malin skriver:

    Jag blir alldeles rörd! Tummen mitt på spiken… Gud är så mycket större än vad bara namnet Gud någonsin kan förmedla. Tänk vad detta väsen har genomlevt och känt med mig och med alla, då, nu och alltid. Tänk att han vill vara Jag Är för mig…

  2. Rutan skriver:

    Stort och vackert skrivet! Måste delas!

Kommentera

