I won’t wait

Förlåt.

Den här sången handlar lite om det ordet. Kanske universums viktigaste ord. Ändå hör man det förvånansvärt sällan. Och säger det förvånansvärt sällan. Det kanske är ett sällsynt ord just för att det är så svårt att uttala. Men, det är klart, om man nu menar vad man säger så kanske det borde vara svårt. Det som är svårt är ofta viktigare än det som är lätt.

Det känns liksom i hela kroppen. Man vet att det är något man måste säga. Men man väntar. Tiden kanske läker såren, tänker man. Jag kanske inte behöver.

Jag tror att alla konflikter i livet innebär en ny chans. Man får en chans till, att börja om. Att få syn på sig själv. Att vara ärlig, på riktigt. Jag kanske inte var den jag trodde. Förlåt i så fall. 

Jag vill inte vänta en dag till, även om jag oftast gör det.

Du är viktigare än jag.
Ditt är viktigare än mitt.
Två är viktigare än en.

Förlåt.

Kommentera

