we sail

Jag vill ofta fly från livet. Detta är en sång om det. Delvis. För det är också en sång om trygghet. Ofta när jag är trygg får jag ett märkligt behov av att fly. Fly från tryggheten. Det är precis som om det där trygga egentligen är overkligt och påklistrat. Jag kan liksom inte riktigt tro på det. Jag måste fly. Jag måste tillbaka till verkligheten. Jag måste tillbaka till nuet. Nu. För tryggheten ligger alldeles för sällan i nuet, för mig.

Det är också en sång om kärlek. Kanske framförallt om kärlek. Jag tror att kärleken mår bäst i nuet. I otrygghet. Där ingen part vet exakt vilken formel som skall användas. Man får improvisera helt enkelt. Kärlek är ungefär som musik när den är som bäst.

2 thoughts on “we sail

  1. Drake skriver:

    Det är fint! Jättefint! Skulle inte du kunna lägga ut låttexten till sången som du berättar om med? Skulle göra allt ännu tydligare🙂

    • petersvardsmyr skriver:

      Kan hända att jag gör det också. Får se lite. Skulle ju kanske kunna passa bra här. Kul att du läser🙂

Kommentera

