the way it should

Ibland blir saker och ting inte riktigt som man tänker. Ganska ofta händer det mig, faktiskt. Det är jobbigt. Det tar energi. Denna sången handlar om det. Livet tar helt plötsligt för sig av min energi som jag vårdar så ömt och spenderar så klokt. Frikostigt och djärvt roffar livet åt sig. Snabbt går det.

Helst skulle jag vilja vara min egen Gud. Planera perfekt. Vara beredd på allt. Gå min väg och inte någon annans. För ingen annan än jag borde väl veta vad som är bäst för mig?

Tänk om det egentligen är tvärtom. Hemska tanke. Jag kanske inte äger mitt liv. Mitt liv kanske äger mig. Mitt liv kanske har rätt att göra precis som det vill. Min uppgift kanske bara är att hänga med så gott jag kan. Ibland tänker jag så här:

Detta, som inte riktigt blev som jag tänkte, är egentligen en start på något nytt. En hand sträcks ut. Någon säger:

”Kom, den här vägen istället.”

One thought on “the way it should

  1. Malin skriver:

    Sjyst, babe… Poetiska låtar, filosofiska bloggposter… Den här tanken gillade jag!

Kommentera

